W piłkę grano w Eurazji kilkaset lat wcześniej, niż sądziliśmy

14 października 2020, 09:34

Ludzie grają w piłkę od tysiącleci. Najstarsze znane piłki pochodzą z Egiptu sprzed 4500 lat. W Ameryce Środkowej w piłkę grano już 3700 lat temu. Znacznie później piłką zainteresowano się w Eurazji. Grecy zaczęli oddawać się tej rozrywce około 2500 lat temu, a w Chinach rozpoczęto grać przed 2200 laty. Przynajmniej tak się dotychczas wydawało.



Złość pomaga w osiąganiu ambitnych celów

30 października 2023, 15:34

Szczęście uznawane jest za najbardziej pozytywne uczucie, stan idealny i wielu ludzi twierdzi, że ich życiowym celem jest osiągnięcie szczęścia. Jednak wiele badań pokazuje, że najlepszy dobrostan osiągamy, gdy przeżywamy różne emocje, w tym i negatywne. Grupa naukowców z Texas A&M University przeprowadziła badania, które pokazują, że uczucie negatywne – gniew – pomaga w osiąganiu trudnych celów.


Pierwsza niespodzianka Microsoftu

7 sierpnia 2006, 15:10

Ledwo Microsoft zapowiedział, że w związku ze zbliżającą się premierą PlayStation 3 nie planuje obniżek cen swojej konsoli, a w zamian za to zaoferuje "liczne niespodzianki", a już u jednego z kanadyjskich sprzedawców pojawiła się bardzo atrakcyjna oferta.


Elektronika interesuje coraz młodsze dzieci

6 czerwca 2007, 13:18

Firma badawcza NPD Group opublikowała trzeci już raport dotyczący używania najnowszych technologii przez dzieci. Do przeprowadzenia „Kids and Consumer Electronics Trends III” wykorzystano internetowe kwestionariusze skierowane do osób w wieku co najmniej 25 lat, które mają dzieci w wieku 4-14 lat.


Piractwo może być korzystne

18 marca 2008, 14:47

Karen Croxson, ekonomistka z Oxford University dowodzi, że piractwo może być korzystne dla dotkniętych nim firm. Swoje wnioski przedstawiła podczas dorocznej konferencji Królewskiego Towarzystwa Ekonomicznego.


Prawie nie robi wielkiej różnicy

12 lutego 2009, 11:49

Ciągłe obstawianie w sytuacji, gdy nigdy lub prawie nigdy się nie wygrywa, wydaje się kompletnie pozbawione sensu. Badacze z Uniwersytetu w Cambridge znaleźli jednak wyjaśnienie tego paradoksu. Wg nich, wszystkiemu winne są momenty rozmijania się o włos z nagrodą, kiedy np. na automacie do gier wyświetla się niemal kompletna linia takich samych obrazków (Neuron).


Logitech oferuje Laptop Speakera Z205

4 marca 2010, 10:37

Współczesne laptopy dysponują wystarczającą mocą, by użytkownik mógł uruchomić na nich nawet najbardziej wymagające gry. Jednak bardzo często za możliwościami procesora czy układu graficznego nie nadążają wbudowane głośniki, przez co gracz nie może cieszyć się wystarczająco dobrym dźwiękiem.


Antydepresanty zmieniają morale

29 września 2010, 08:50

Popularne antydepresanty – selektywne inhibitory zwrotnego wychwytu serotoniny (SSRI) – zmieniają sposób dokonywania oceny moralnej i prowadzą do zmniejszenia agresywności zachowania.


Składniki herba mate uśmiercają komórki raka jelita grubego

24 stycznia 2012, 11:30

Mieszkańcy Ameryki Południowej piją duże ilości herba mate (hiszp. yerba mate), dziennie od 2 do 3 litrów. Ostatnie badania wskazują, że to bardzo dobry dla zdrowia zwyczaj, ponieważ bioaktywne składniki naparu wywołują śmierć komórek raka jelita grubego.


Ocalić od roztopienia

14 marca 2013, 07:18

Aby zapoznać dzieci ze skutkami globalnego ocieplenia, niemiecki magazyn edukacyjny dla najmłodszych GEOlino stworzył MELTDOWN, grę planszową, która się topi.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy